In het najaar is studioveer gevraagd mee te doen aan een pitch voor het magazine Buitenleven van de ANWB. Deze uitdaging ben ik samen met firmalovelies aangegaan. Na een briefing op papier, waar voor ons de nadruk lag op het verjongen van de doelgroep (35 -55 jaar), hebben we een concept en ontwerp gemaakt. Het 'buitengevoel' moest overal in terugkomen en doelgroep actief aangesproken worden. Een bruisend 'buitenblad' met een eigenwijs gebruik van fotografie en typografie.
De pitch hebben we niet gewonnen. Ze zijn met de 'oude' vormgeefster verder gegaan. Dat is ook heel logisch, denken wij, omdat een blad gemaakt moet worden met een team dat elkaar door en door kent, dezelfde taal spreekt en de doelgroep haarfijn aanvoelt. Dan krijg je een goed product.
Met een pitch mis je deze belangrijke chemie.
Maar nu hebben we een bladconcept ontwikkeld dat een hele mooie basis vormt voor een nieuw 'groen' baasje. Dus heb je een bedrijf of uitgeverij waar 'het groen' en 'het leven buiten' centraal staat, neem dan contact op dan kom ik graag langs.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten